Chokladmuffins

Här kommer receptet jag använder mig av till cupcaksen jag gör nu. Receptet är i grund och botten ett recept till en chokladkaka, så det går lika bra att hälla smeten i en smord och bröad form, i stället för i muffinsformar.



Chokladkaka

Ingredienser:
3dl socker
2½dl vetemjöl
1½tsk bakpulver (jag hade 2 tsk)
4 msk kakao
150g smör
2ägg
1½dl hett vatten

Gör så här:
Smölt smöret i en kastrull och låt svalna.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Vispa äggen lätt och rör sedan ner dom tillsamans med det smälta smöret i bunken med de torra ingredienserna.
Rör sedan i vattnet.
Sedan är det bara att dela upp smeten i formarna/den bröade formen.

Låt sedan vara i mitten av ungen i ca 180grader.
Tiden dom ska vara inne är 40 min. Men eftersom jag hade dom i små muffinsformar, så hade jag dom inne ca 15min.

Sedan är det bara att äta dom som dom är, eller vispa ihop en glasyr och spritsa på.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj vilken superuppdatering emma!

Superduper gott! Ska baka det oxå! Imorn kanske så dom får lite tilltugg till spriten ;) haha

Men vill ju ha glasyrrecept oxå emma!

2011-04-14 @ 18:42:00
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0