The boat

I dag vart det en ganska tidig morgon, sen drog mamma pappa och jag iväg till båten och fixade upp ställningen till den inför vintern. Det vart så bra så! :)
Så nu har Hulda tak över sig under vintern!

Det tog större delen av dagen, så vi kom hem runt 4 tiden på eftermiddagen.
Sen har jag inte gjort mycket, jag bakade muffins, Frysta muffins heter dom. Sjukt goda! Kan rekomendera dom till er! Sjukt lätta att göra, bara o röra ihop! :D

Lägger ut receptet här, så om ni inte har något att göra, så vet ni vad som kan göras! :D

Frysta Muffins
Ingredienser:
2 ägg
3dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 ½dl mjöl
1krm salt
100g smält smör

Ingredienser glasyr
100g smält smör
4 msk socker
4tsk kakao
1dl grädde
1dl mjölk
2msk mjöl


Vispa ägg och socker.
Blanda sedan i alla de andra ingredienserna. Klicka sedan ut smeten i formar.
Gräddas mitt i ugnen, 160grader, 13min.
Börja med glasyren när de gräddats ca 5 min.
Blanda ihop ingredienserna i en kastrull och låt det koka upp tills det kokar. (Akta så det inte bränns fast i bottnen)
Häll glasyern direkt över muffinsen när de tas ur ugnen. Låt svalna. frys sedan in muffinsen och servera de frysta.
MUMS!

Så nu vet ni alla vad ni ska göra om ni får lite tid över!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Maya

Åh, gött! Dom ska jag ta o göra nån gång! :)

2010-09-26 @ 22:19:46
URL: http://mayaolivia.blogg.se/
Postat av: Trondbettina

Great site. Good info

2012-01-09 @ 08:25:10
URL: http://trondbettina.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0