regn, regn och lite mer regn..

Det var ett himla regnande det vart! I går kväll blåste det riktigt mycket, också vaknar man till regn. Jag som hade tänkt cykla till jobbet i dag! För tillfället känns det inget vidare lockande. Men det är ju trotts allt en stund kvar tills jag ska iväg, börjar 14.00 i dag.

Måste bara nämna vad jobbigt det är att vara student. Hur ska jag veta vad jag vill göra? Vill jag in på skolan jag sökte till? Eller vill jag jobba ett år först. För att vara ärlig, har jag inte ens vågat kolla på resultatet än. Jag vågar alltså inte kolla om jag kom in dit jag sökte. För jag vet inte hur jag ska ställa mig till resultatet.
  Jag vet inte hur jag ska göra om jag kom in, och jag vet samtidigt att jag kommer att känna en slags besvikelse om jag inte kom in. Känna mig dålig.
  Men jag vet ju hur populär linje det är. Det ÄR många som söker.. Varför sökte jag in dit? Jag vet ju knappt vad för jobb som väntar när jag har läst de 3 åren där. Jag vet ju inte alls om det igentligen är något för mig. 
 
Jag vill inte välja. Inte nu.
  Det känns så konstigt att det inte är något som väntar på mig efter sommaren, det är inget Kvinnersta eller Nv3 att komma tillbaka till. För nu ska jag välja, fixa och veta. Jag ska veta vad ja vill gå för skola, jag ska veta, att om ja inte söker någon skola, då ska ja veta vad ja ska jobba med. Men jag har inget.
  Jag skulle så gärna vrida tillbaka tiden, om så bara för ca 3 år tillbaka.... eller om så bara för 1 år tillbaka...

Någon som vet hur man ska göra? För jag vet verkligen inte alls. Frågan man får av alla i sin omgivning är ju, så vad ska du göra efter sommaren då? Och allt jag kan svara är, jag vet inte. Jag vet inte alls.

Man kanske helt enkelt får vänta och se. Snart kanske jag tar mod till mig och loggar in på studera.nu. Men inte i dag.

Nu ser jag fram emot helgen, Fredag som är min lediga dag, och Lördag, som innebär en tripp till Örebro.

I går hade jag ett långt och trevligt samtal med Thomas, det var längesen! Telefonsamtalet bröts då min telefon dog, men det var kul att prata med han igen.

Ha det bra alla.
Kram


En bild på några från bästaste bästaste klassen! Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Maya

Absolut bästa klassen! :) vi får försöka ta o ses hela bunten nån gång snart <3

2010-07-26 @ 20:05:17
URL: http://mayaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0