ledighet <3

I dag vaknade jag upp utan väckarklocka klockan 9, gick upp och satte mig och åt frukost med Henrik som redan hade gått upp.

 Sen vart jag så himla sugen på att baka en äppelkaka då jag såg att det ramlat äpplen från äppelträdet. Så så vart det! Så nu är äppelkakan i i ugnen, och det luktar underbart! Så nu blir det till och bjuda ner farmor och farfar på 11- fika! =D

Tänkte att jag skulle lägga ut receptet på bloggen här, lär komma upp en hel del recept, då jag ääälskar att baka! Och det här är min abslouta äppelkaksfavorit!

Ullas Äpplekaka

Ingredienser:
1 ägg
1 kaffekopp socker
1 hg margarin
1 kaffekopp mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
ca 2 äpplen
Till garndering:
Socker
Kanel

Gör så här:
Smält margarinet. Rör ihop ägget och sockret. Häll sedan i det smälta margarinet och rör. Rör sedan i mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Bröa pajformen och häll i smeten. Lägg sedan det skalade, urkärnade och skivade äpplet ovanpå smeten och strö över socker och kanel.
Låt sedan stå i mitten av ugnen i 30 min, på 200grader.



Ha det ba alla!
Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0